måndag 24 april 2017

Puls+ 2016/17 visar positiva resultat på koncentration och uppmärksamhet!

Resultat Puls+ 2016/17. Pulsträning kopplat mot koncentration och uppmärksamhet.
En oberoende analytiker har sammanställt årets data, och analysen visar att Puls+ förbättrat elevernas koncentration och uppmärksamhet.
Det går att se framsteg över tid. Resultaten på frågorna har förbättrats både på totalen och samma elever (individuellt).
Det som sticker ut mest och som visar på störst positiv upplevd förändring är svaren på ”Jag kunde fokusera på lektionen idag” och ”Idag har jag kunnat följa med när någon annan förklarade sitt resonemang på lektionen".
Huvudbudskapet är att resultaten har förbättrats.
Det stämmer ganska väl in på det eleverna sagt och skrivit under året och det forskningen visar. Eleverna har under året reflekterat kring vad som begränsar deras koncentrationsförmåga, och majoriteten av eleverna upplever att träning i medel- och högintensiv zon förbättrar koncentrationsförmågan. Det som fungerar för en elev fungerar kanske inte för en annan?
Vi är riktigt nöjda och stolta med arbetet vi lagt ner och på framstegen eleverna gjort! Det motiverar oss att röra på oss mer och ger oss ny kraft i det fortsatta arbetet.
Nu är det tid för reflektion och planering av höstens forskningsstudie om pulsträning, koncentration, arbetsminne och inlärning i matematik. Spännande! Hur gjorde vi? Hör av er med frågor!